Adviseur kwaliteit (Sociaal Domein - Participatiewet) (36 uur)

Ga jij met ons en onze partners de uitdaging aan om de Participatiewet in Nissewaard vorm en inhoud te geven?

Interesse in deze vacature? Solliciteren dan voor 17 juni 2019.

Wij verwachten geen sollicitatiebrief. Een CV en de reden van je interesse is voor ons vooraf voldoende. Als we je uitnodigen voor een gesprek, horen we tijdens dit gesprek graag jouw verhaal en een pitch waarom jij denkt dat de functie jou op het lijf is geschreven. De pitch is vormvrij, we laten ons verrassen!

Wat ga je doen

  • Je bent een allrounder binnen het vakgebied, en je bent in staat beslissingen hierover te nemen. Je bezit de kwaliteiten om medewerkers te coachen en te begeleiden naar een hoger niveau. Verder zien je werkzaamheden er als volgt uit:

  • Je bewaakt de kwaliteit van onze dienstverlening binnen het Sociaal Domein breed, en bent specialist op het gebied van de Participatiewet en IOAW;

  • Je zorgt voor een zorgvuldige registratie van de nagekeken dossiers, en daarnaast stel je kwartaalrapportages op met daarin opgenomen een gedetailleerd beeld van de kwalitatieve en kwantitatieve prestaties van de verschillende onderdelen binnen de afdeling;

  • Je geeft opleidingsadviezen op basis van jouw opgestelde kwartaalrapportages, ten behoeve van de teamcoördinatoren en het afdelingshoofd, en je draagt samen met je collega’s zorg voor het opstellen van het opleidingsplan;

  • Je levert input voor beleidsvorming en -wijzigingen en geeft uitvoerings- en procesverbeteringsplannen vorm door middel van continue verbetercyclus (lean), en je past optimalisering door digitalisering hier (waar van toepassing) toe;

  • Je verstrekt inlichtingen en verzorgt voorlichting ten behoeve van het management, bestuur en personeel: ook het geven van trainingen/voorlichting aan de afdeling bij wijzigende wet- en regelgeving behoort tot je taken;

  • Je bent het aanspreekpunt voor je collega's en helpt hen graag op weg;

  • Je zoekt de samenwerking binnen de afdeling en het team van teamcoördinatoren en adviseurs.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, je beschikt over goede kennis van financiën en je hebt ruime ervaring binnen het sociaal domein;

  • Je hebt aantoonbare kennis en inzicht ten aanzien van inrichtingsopties en procesverbeteringen van toegepaste applicaties (Suites, Cognos, Liaan);

  • Je bent energiek, vernieuwend en een verbinder die mensen enthousiast weet te maken;

  • Je pakt als teamspeler het liefst uitdagingen integraal aan, en je weet hierbij haarfijn de juiste personen te betrekken (zowel binnen als buiten de organisatie);

  • Je kunt goed plannen en organiseren, en beschikt over een gezonde dosis lef;

  • Je hebt ervaring met het voeren van gesprekken met medewerkers en (keten)partners;

  • Je bent besluitvaardig, stressbestendig, flexibel en je hebt ondernemingszin en een goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne;

  • Je bent integer, goed in het opbouwen en onderhouden van relaties.

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.225 ,- (schaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

  • Een goede werksfeer met leuke collega's.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met Michel van Gurp (afdelingshoofd Inkomen),
telefoon: (0181) 69 68 47
e-mail: mwd.vangurp@nissewaard.nl.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.