Behandelaar Bezwaar, Beroep en Klachten (36 uur)

Ben jij jurist en ben je in staat om onafhankelijk, vanuit de wettelijke kaders en gemeentelijke regelgeving, te komen tot een oordeel op een bezwaar? Ben je communicatief en vind je het interessant om een bezwaar vanuit verschillende perspectieven te beoordelen en daarbij contact te hebben met diverse partijen binnen en buiten de gemeente? Ben je oplossingsgericht en heb je de vaardigheden om bezwaren in overleg met alle partijen weg te kunnen nemen of het besluit goed uit te kunnen leggen? Heb je het lef om te staan voor rechtmatigheid en rechtszekerheid en indien nodig de gemeente te vertegenwoordigen bij de rechtbank? Dan is de functie behandelaar bezwaar, beroep en klachten interessant voor jou.

Wat je gaat doen

Als Behandelaar Bezwaar, Beroep en Klachten werk je in het team Belastingen en Rechtsbescherming van de eenheid Control & Informatie. Jouw belangrijkste taak is te zorgen voor een soepele en heldere afhandeling van bezwaarschriften van burgers en bedrijven. Jij:

  • handelt (ook in mandaat) bezwaar- en beroepschriften af. Je fungeert als secretaris van Algemene bezwaar- en beroepscommissie.
  • adviseert over juridische en bestuurlijke aangelegenheden. De nadruk van de af te handelen bezwaarschriften zal liggen bij Ruimtelijke ordening, de APV, de Wmo, de Jeugdwet en subsidies.
  • kan ook worden ingezet voor bezwaren op het gebied van de Participatiewet. Daarnaast behandel je indien nodig ook klachten op verschillende gebieden.

Over jou

Je werkt graag in een open en persoonlijke cultuur. Je leert door te doen en bent nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden. Elke dag probeer je in kleine stapjes je werk te vernieuwen en te verbeteren, waarbij je je verantwoordelijk voelt voor de doelen. Jij:

  • beschikt over een gedegen algemene juridische kennis op hbo/wo-niveau van het bestuursrecht.
  • ervaring hebt met de genoemde werkzaamheden of als jurist bij een overheidsorganisatie. We nodigen je uit om te solliciteren.
  • hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • bent flexibel, nauwkeurig, je staat stevig in je schoenen en je houdt je aan je afspraken.

Over ons

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten en producten levert, proactief en creatief is, maar we zijn er nog niet.

Wij zijn #TeamNW en willen dat onze medewerkers zichzelf constant aanpassen aan de ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee vanzelfsprekend voor ons. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 5.372,00 (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid.
  • De gemeente Nissewaard heeft het hybride werken geïntroduceerd. Hierbij is ruimte om vanuit huis, kantoor of een andere locatie te werken en de werkuren flexibel in te richten.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.