Fiscalist (36 uur)

Ben jij onze nieuwe collega voor het team Financiën? Ben jij een gedreven professional die graag in een team aan de slag gaat? Dan maken wij graag kennis met jou! Solliciteer!

Als Fiscalist werk je in het team Financiën van de eenheid Control & Informatie. Jouw belangrijkste taak is het multi-inzetbaar zijn. Het team zorgt er als geheel voor dat de voorkomende werkzaamheden worden uitgevoerd. Jij:

  • bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en monitoren van het jaarlijkse Uitvoeringsprogramma Fiscaliteit.
  • ontwikkelt fiscaal beleid en adviseert over fiscale vraagstukken.
  • draagt bij aan een gecoördineerde opzet van fiscale beheersing in de organisatie en je hebt een belangrijke rol in het onderhoud van de fiscaal relevante processen (proces- en kwaliteitsmanagement).
  • voert taken uit op het gebied van fiscale risico’s (inventariseren, documenteren, beschrijven).
  • ondersteunt bij de aangiftes omzet- en vennootschapsbelasting, de opgaaf btw-compensatiefonds en de werkkostenregeling. Je voert controles uit die hiermee samenhangen.
  • bent fiscale vraagbaak voor collega’s en onderhoudt contact met betrokken partijen rondom alles wat te maken heeft met fiscaliteit.
  • Daarbij zorg je voor adequate interne communicatie over ontwikkelingen en fungeer je als centrale vraagbaak voor de organisatie.
  • Met twee directe collega’s vormen jullie hierin een hecht team dat deze rechtsgebieden gezamenlijk beheerst, met ieders verantwoordelijkheid hierin.

Je werkt graag in een open en persoonlijke cultuur. Je leert door te doen en bent nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden. Elke dag probeer je in kleine stapjes je werk te vernieuwen en te verbeteren, waarbij je je verantwoordelijk voelt voor de resultaten. Jij beschikt over:

  • Een afgeronde hbo/wo-diploma in de richting van Fiscaal recht of Fiscale economie;
  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke fiscale vraagstukken;
  • Op de hoogte van actuele fiscale ontwikkelingen rondom omzetbelasting, BTW-compensatiefonds, overdrachtsbelasting, vennootschapsbelasting en loonheffing
  • Een positief kritische houding en je bent proactief, onderzoekend en leergierig.

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten en producten levert, proactief en creatief is, maar we zijn er nog niet.

Wij zijn #TeamNW en willen dat onze medewerkers zichzelf constant aanpassen aan de ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee vanzelfsprekend voor ons. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 5.725,- (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • De gemeente heeft hybride werken als standaard en faciliteert dit onder andere met een thuiswerkvergoeding en een vergoeding voor de thuiswerkplek.
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Neem dan contact op met:

Jean-Paul Pijpers
Telefoonnummer: 06 37 27 01 51
E-mail: jp.pijpers@nissewaard.nl

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.