Functioneel applicatiebeheerder VPW (28,8 uur)

Ben jij een dynamische en nauwkeurige medewerker, die beschikt over brede ICT-expertise, een sterk analytisch vermogen en kun je goed in processen denken? Dan zoeken we jou!

Als functioneel applicatiebeheerder maak je onderdeel uit van het team Bedrijfsvoering, waarin je samen met je collega’s de taken rond het reilen en zeilen van het bedrijf op het gebied van ICT, financiën, P&O, communicatie en overige interne diensten beheert, adviseert en regelt. Met de hulp van jou draait ons veelzijdige applicatielandschap zonder al te veel problemen en kan elke medewerker zijn werk in de applicatie goed, juist en tijdig uitvoeren. Dit uiteraard in samenwerking met de support van onze softwareleveranciers en/of key-users.

Wat ga je doen

Je bent de ‘spin in het web’ voor het beheer, de continuïteit en de correcte werking van onze
applicaties o.a. Exact, de HRM-applicatie (Compas Online), Werkstap en Power BI.
Exact is onze grootste applicatie en is onderverdeeld in verschillende softwareplatforms.
Met Exact Globe en Synergy (ERP) binnen VPW komen alle financiële, logistieke, productie, deels HRM- en CRM-processen – samen in een centrale informatiebron.

Je bent voor deze applicaties het eerste aanspreekpunt voor de (key-)users en voert contact met de betreffende applicatieleveranciers en met onze externe overkoepelende ICT-dienst waar nodig. Je schakelt makkelijk in wat nodig is en past je schema daarop aan. Dankzij jouw (interne) klantgerichtheid, analytisch vermogen en een scherpe ICT-blik zorg je dat onze medewerkers zonder zorgen in hun systemen kunnen werken! Ook weet je mee te denken bij de inrichting processen en/of vertaling in workflows om onze dienstverlening en applicaties optimaal te benutten.

  • Je kent de rechten toe aan onze applicatie-gebruikers via een beslisboom.
  • Je houdt de relevante inrichtingsdata bij en controleert de gegevens.
  • Je vertaalt de informatiebehoeften naar functionaliteiten, gericht op het optimaal benutten van applicaties en het genereren van waarde voor ons bedrijf.
  • Je ziet toe dat de juiste randvoorwaarden aanwezig zijn om de applicaties goed te laten functioneren.
  • Je maakt handleidingen voor nieuwe applicaties/updates of applicatie-onderdelen met nieuwe mogelijkheden.
  • Je bent in staat om benodigde wijzigingen nauwkeurig door te voeren in onze systemen en de logica van het huidige proces te bewaken.
  • Je treedt op als 1e aanspreekpunt voor onze softwareleveranciers bij problemen.
  • Je beheert en maakt rapportages in en via onze BI-tool.
  • Je initieert en leidt overleggen met de key-users.
  • Je signaleert proces- en productverbeteringen.
  • Je analyseert problemen en vertaalt deze in wijzigingsverzoeken bij de softwareleverancier.
  • Je ondersteunt bij het proces van implementatie naar de test-, acceptatie- en nieuwe productie-omgeving.
  • Je denkt en adviseert mee in projecten, zoals bijvoorbeeld de implementatie van een nieuw WMS- of HRM-systeem.

Over jou

  • Je hebt tenminste mbo 4 werk- en denkniveau, een relevante en afgeronde opleiding applicatiebeheer en bij voorkeur 3 tot 5 jaar werkervaring in soortgelijke functie.
  • Je bent bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van ERP, WMS en HRM-systemen.
  • Kennis van Exact Globe en/of Synergy is een pré.
  • Je zet de klant centraal, bent betrokken en voelt verantwoordelijkheid voor je werk.
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit en denkt in mogelijkheden.
  • Door het vaktechnisch en specialistisch karakter van de functie toon je extra inzicht, initiatief en zelfstandigheid.

Over ons

Voorne-Putten Werkt is een werkleerbedrijf en is onderdeel van de gemeente Nissewaard. Wij begeleiden dagelijks mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bieden hen werk onder aangepaste omstandigheden. Ook helpen wij hen bij het ontwikkelen en ontplooien van talenten en vaardigheden. Wij bieden daarnaast mensen met een uitkering begeleiding naar werk. Dit doen wij met aandacht en met inzet van onze leerlijnen en ontwikkelinstrumenten. Ieder mens is uniek en heeft unieke talenten. Ons werk is dan ook maatwerk. Met dit maatwerk bieden wij werkzoekenden een mooie kans op werk en mensen met een beperking een zo groot mogelijke kans op deelname aan de reguliere arbeidsmarkt. Wij gaan samen sterk op weg naar werk!

Nissewaard Leert!

Wij willen als organisatie dat onze medewerkers in staat zijn zichzelf constant aan te passen aan de huidige ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee een vanzelfsprekendheid binnen de gemeente Nissewaard. Deze lerende organisatie maken we graag samen.
En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 4.208,- (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris.
    Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Roeland Mol

telefoonnummer: 06-24 20 00 43

e-mail: r.mol@nissewaard.nl

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.