Informatiemakelaar Veiligheid (32 uur)

Is veiligheid jouw passie en wil jij samen met ons werken aan een veilige Gemeente Nissewaard? Dan komen we graag met je in contact!

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 1 november 2020.

Wat je gaat doen

De informatiemakelaar is op tactisch niveau gepositioneerd en draagt bij aan het ontrafelen en blootleggen van ondermijnende structuren en verwevenheid tussen onder- en bovenwereld.  De informatiemakelaar verricht analyses in complexe casuïstiek door pro-actief informatie te vergaren, te interpreteren en beschikbaar te stellen voor een operationele inzet.

Dit ga je doen in het zelf-organiserend team Openbare Orde en Veiligheid waar de aanpak van ondermijning één van de speerpunten is. Naast de onderstaande werkzaamheden ga jij je voornamelijk ook bezighouden met het realiseren van een Veiligheids-Informatie-Knooppunt (VIK) en kunnen de werkzaamheden aangepast worden aan de vraag en uitdagingen van het team. Een aantal taken is: 

·         Ontsluiten van openbare bronnen zoals KVK, social media, Kadaster etc. (OSINT).

·         Verzamelen, registeren, analyseren, duiden en afstemmen van concrete informatie van ketenpartners (tactische- en operationele analyse);

·         Netwerkanalyses maken;

·         Analyses problematiek en trends op het terrein van de georganiseerde criminaliteit;

·         Presenteren van verzamelde informatie/inzichten;

·         opstellen van interventie-aanpakken en het bewaken van de voortgang ervan;

·         nauwe samenwerking met de veiligheidspartners en diverse afdelingen;

·         verrichten van ondersteunende werkzaamheden voor het ondermijningsoverleg;

Over jou

- HBO-WO werk- en denkniveau ( bij voorkeur rechten/MER, criminilogie/integraal veiligheidskunde en/of bestuurskunde;

- Affiniteit/kennis van het brede thema ondermijning en beleidsprocessen;

- Ervaring met en kennis van de werkwijze van de bestuurlijke partners en opsporingsdiensten;

- Ervaring met en kennis van analysetools ( o.a. IBase, Analyst notebook, C3, ANB, SPSS

- Kunnen presenteren;

- Sterke interpersoonlijke vaardigheden (spin in het web);

- Je beschikt over de volgende competenties: sterk analystisch vermogen, assertief, resultaat- en oplossingsgericht en pragmatisch ingesteld;

- Daarnaast ben je communicatief vaardig en ben je goed in netwerken;

- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.

Wat we bieden

·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.494,--  (schaal 10, oktober 2020) bruto per maand bij een werkweek van 36 uur.

·         Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% dat je flexibel voor secondaire arbeidsvoorwaarden kan inzetten (verlof, opleidingen, uitbetaling).

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met: dhr. F.H. Hartog, Manager Eenheid Ruimtelijk Beheer.

Telefoon: 06-4119 2489

 Email: fh.hartog@nissewaard.nl

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 1 november 2020.

Vanwege Corona kunnen de gesprekken deels digitaal plaatsvinden. Bij uitnodiging word je verder geïnformeerd. De 1e gesprekronde is gepland vanaf 9 november. We streven naar een afronding voor 25 november a.s.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.