Juridisch Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid/ Coördinator BiBob ( 36 uur)

Is juridisch beleidswerk en veiligheid jouw passie en wil jij samen met ons werken aan een veilige Gemeente Nissewaard? Dan komen we graag met je in contact!

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 1 november 2020.

Wat je gaat doen

Ben jij communicatief sterk, houd jij van schakelen tussen strategische-tactische en operationele vraagstukken, beleid en bestuurlijk gevoelige dossiers? Heb jij juridische en inhoudelijke kennis op het gebied Openbare orde en veiligheid (OOV) en in het bijzonder de Wet Bibob? Kom dan een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheidsaanpak van de gemeente Nissewaard.

Wat je gaat doen

Het team OOV van de gemeente Nissewaard is een zelf-organiserend team binnen de eenheid Ruimtelijk Beheer (RB). Naast de reguliere (juridische) OOV taken is aanpak van ondermijning één van de speerpunten van het team. Als juridische beleidsmedewerker OOV/ coördinator BIBOB ga jij daar een onderdeel van uitmaken.

Jouw rol is veelzijdig en voornamelijk gericht op de juridische aspecten van het OOV-domein en de Wet Bibob in relatie tot ondermijning. Dat betekent een brede mix van taken binnen een integrale aanpak.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

-          Je bent het aanspreekpunt voor alle juridische OOV-vraagstukken

-          Je draagt bij aan het up-to-date houden van juridische zaken op het gebied van OOV; bijv. het up-to-date houden van beleidsreels 13b Opiumwet, etc. 

-          Naast je juridische taken voer je een aantal beleidstaken uit. Deze worden in goed overleg met het OOV team bepaald.

-          Je verbindt het team OOV op juridisch vlak met interne afdelingen en externe partners

-          Er bestaat een nauw samenwerkingsverband met de juridische collega’s van Handhaving;

-          Je gaat de gemeentelijke organisatie enthousiasmeren voor een brede toepassing van de Wet BIBOB

-          Je ondersteunt andere afdelingen bij het verder vormgeven van de integriteitstoetsing binnen hun werkproces bijv. bij het verstrekken van vergunningen en subsidies, en bij verkoop en aankoop van vastgoed, goederen en diensten.

-          Je gaat het huidig Bibob-beleid actualiseren en blijft op de hoogte van de landelijke en regionale ontwikkelingen

-          Je gaat aan de slag met het uitvoeren en coördineren van (complexe) Bibob-onderzoeken

Over jou

-          Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau. Bij voorkeur in de richting bestuursrecht, criminologie of integrale veiligheid;

-          Je bent een stevige persoonlijkheid, juridisch goed onderlegd en hebt ruime relevante werkervaring op het gebied van OOV/Ondermijning/Bibob (bij voorkeur bij een gemeente);

-          Je hebt uitgebreide kennis van de juridische aspecten in relatie tot burgemeestersbevoegdheden en andere bestuurlijke instrumenten;

-          Je bent een collega die analytisch sterk is en goed kan omgaan met politieke krachtvelden;

-          Je bent resultaatgericht, werkt graag vanuit doelstellingen en prioriteiten en stuurt gericht op de realisatie daarvan.

-          Je bent goed in staat om de belangen van verschillende stakeholders tegen elkaar af te wegen en stemt je keuzes, aanpak en gedrag hierop af. Je hebt ervaring in het omgaan met conflicterende belangen.

-          Je herkent jezelf goed in de volgende competenties: Verbinden, communicatief sterk, overtuigen en samenwerken.

Wat we bieden

-          Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 5.169,- (schaal 11, oktober 2020) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

-          Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% dat je flexibel voor secondaire arbeidsvoorwaarden kan inzetten (verlof, opleidingen, uitbetaling).

-          Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

-          Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met: dhr. F.H. Hartog, Manager Eenheid Ruimtelijk Beheer.

Telefoon: 06-4119 2489

 Email: fh.hartog@nissewaard.nl

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 1 november 2020.

Vanwege Corona kunnen de gesprekken deels digitaal plaatsvinden. Bij uitnodiging word je verder geïnformeerd. De 1e gesprekronde is gepland vanaf 9 november. We streven naar een afronding voor 25 november a.s.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.