Jurist (32-36 uur) Behandelaar van Bezwaar, Beroep en Klachten

Ben jij jurist en ben je in staat om onafhankelijk, vanuit de wettelijke kaders en gemeentelijke regelgeving, te komen tot een oordeel op een bezwaar? Ben je communicatief en vind je het interessant om een bezwaar vanuit verschillende perspectieven te beoordelen en daarbij contact te hebben met diverse partijen binnen en buiten de gemeente? Ben je oplossingsgericht en heb je de vaardigheden om bezwaren in overleg met alle partijen weg te kunnen nemen of het besluit goed uit te kunnen leggen. Heb je het lef om te staan voor rechtmatigheid en rechtszekerheid en indien nodig de gemeente te vertegenwoordigen bij de rechtbank? Dan is deze juridische functie behandelaar bezwaar, beroep en klachten interessant voor jou. 

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 19 maart.

Wat je gaat doen

·         Je handelt (eventueel in mandaat) bezwaar- en beroepschriften af. Je fungeert als secretaris van de Algemene bezwaarcommissie;

·         Daarnaast adviseer je over juridische en bestuurlijke aangelegenheden. De nadruk van de af te handelen bezwaarschriften zal liggen bij Ruimtelijke ordening, de APV, de AVG, de Wmo en subsidies;

·         In mindere mate kan je ook worden ingezet voor bezwaren op het gebied van de Participatiewet en de Jeugdwet. Daarnaast behandel je indien nodig ook klachten op verschillende gebieden.

Over jou

·         Voor het goed uitoefenen van de functie verwachten wij dat je een rechtenstudie (bij voorkeur WO) hebt afgerond.

·         Je beschikt over gedegen algemene juridische kennis op van het bestuursrecht en tenminste 3 jaar relevante werkervaring met de genoemde werkzaamheden en/of als jurist bij een overheidsorganisatie;

·         Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

·         Je bent flexibel, nauwkeurig, je staat stevig in je schoenen en je houdt je aan je afspraken.

Wat we bieden

·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 5.169,00 (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur. Een aanloopschaal kan worden gehanteerd.

·         Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Carin den Heijer (Teamleider) of Petr Vlcek (Behandelaar Bezwaar, Beroep en Klachten), bereikbaar via het algemene telefoonnummer van gemeente Nissewaard 14 0181 of per mail:

ce.denheijer@nissewaard of pj.vlcek@nissewaard.nl

 

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 19 maart 2021.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.