Klantmanager Beschermd Wonen (28-36 uur)

Ben jij onze nieuwe collega voor #TeamNW? Een doortastende aanpakker die snel kan schakelen. Solliciteer!

Wat ga je doen

Als Klantmanager Beschermd Wonen werk je vanuit het team Zorg van de eenheid Maatschappelijke Ontwikkeling aan de uitvoering van beschermd wonen voor de regio Zuid-Hollandse Eilanden. Beschermd wonen is bedoeld voor mensen met psychische en/of verstandelijke problematiek die tijdelijk een beschermende woonomgeving nodig hebben. Jouw belangrijkste taak is het analyseren en beoordelen van meldingen van inwoners van de regio. Jij:

  • beoordeelt en stelt, samen met de inwoner en aanbieder, wat er nodig is en wat de ondersteuning moet opleveren. Je houdt hierbij rekening met de persoonlijke omstandigheden en individuele mogelijkheden van de cliënt.
  • bent verantwoordelijk voor je eigen caseload, de door jou te behalen targets en bewaakt de afhandelingstermijnen van de aanvragen.
  • bent het aanspreekpunt voor betrokken partijen om de inwoner op de juiste plek geplaatst te krijgen.
  • werkt samen met interne collega’s, ketenpartners (in de wijk en in de regio) en zorgaanbieders.
  • legt onderzoekverslagen vast en stelt beschikkingen op of verwijst door.

Over jou

Je werkt graag in een open en persoonlijke cultuur. Je leert door te doen en bent nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden. Elke dag probeer je in kleine stapjes je werk te vernieuwen en te verbeteren, waarbij je je verantwoordelijk voelt voor de resultaten. Jij:

  • hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur richting Social Work, SPV, Psychologie.
  • hebt kennis van de Wmo en/of aanpalende wetgeving, vraagverhelderingsgesprekken, indicatiestelling en kennis van de sociale kaart.
  • hebt bij voorkeur ervaring met beschermd wonen en/of de doelgroep (complexe en multi-probleem casuïstiek).
  • bent communicatief en sociaal vaardig, staat open voor het ontvangen en geven van feedback.
  • bent in staat om adequaat samen te werken met verschillende spelers in het werkveld.
  • hebt een “aanpak mentaliteit” en een flexibele maar stevige persoonlijkheid, kunt snel schakelen en bent zelfverzekerd in gesprekken.

Over ons

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten en producten levert, proactief en creatief is, maar we zijn er nog niet helemaal.

Wij zijn #TeamNW en willen dat onze medewerkers zichzelf constant aanpassen aan de ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee vanzelfsprekend voor ons. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 4.208,- (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Joyce van Dienst (teamleider zorg), 0181-696544 of

Marianne Slegers (teamadviseur zorg), 06-13016351

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.