Klantmanager Beschermd Wonen (34 uur)

Het team Zorg verzorgt de uitvoering van onder andere de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Jeugdwet, en biedt ondersteuning bij complexe vragen, waar bijv. huiselijk geweld, woonoverlast, jeugdoverlast of bemoeizorg een rol spelen.

De gemeente Nissewaard is daarnaast voor vier regiogemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van beschermd wonen. Beschermd wonen is bedoeld voor mensen met psychische en/of verstandelijke problematiek die tijdelijk een beschermende woonomgeving nodig hebben, waarbij het noodzakelijk is dat 24 uurs ondersteuning zeer nabij is.

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 20 augustus 2020!

Wat je gaat doen

·        Als klantmanager beschermd wonen ben je een creatieve coach die de inwoner versterkt in zijn of haar zelfstandigheid.

·         Je analyseert en beoordeelt aanvragen van inwoners ten behoeve van een beschermende woonomgeving, dit conform de Wmo, de verordening en beleidsregels. Je houdt hierbij rekening met de persoonlijke omstandigheden en individuele mogelijkheden van de cliënt.

·         Je beoordeelt of de inwoner eventueel geholpen kan zijn met voorliggende wetgeving en/of algemene- en/of voorliggende voorzieningen. Indien dit aan de orde is, verwijs je de inwoner door, draagt de inwoner over of geeft zelf een maatwerkvoorziening af.  

·         Je stelt vast, samen met de inwoner en aanbieder wat er nodig is en wat voor resultaten de in te zetten ondersteuning moet opleveren en legt dit vast in een onderzoeksverslag en beschikking.

·         Je bent erop gericht dat inwoners naar een zo groot mogelijke zelfstandigheid toe kunnen werken.

·         Je maakt afspraken, stuurt op het proces, volgt het effect van de ingezette ondersteuning. Zo nodig stel je de ondersteuning bij.

·         Je bent het aanspreekpunt voor de klant en betrokken partijen indien er knelpunten zijn in de uitvoering van het plan.

·         Je bent verantwoordelijk voor je eigen caseload en de door jou te behalen targets.

·         Je gaat zo nodig op huisbezoek en bewaakt de afhandelingstermijnen van de aanvragen.

·         Om voor de inwoner tot effectieve oplossingen te komen, werk je samen met interne collega’s, ketenpartners (in de wijk) en zorgaanbieders (casusoverleg met partners).

Over jou

·         Je hebt aantoonbaar Hbo of Wo werk- en denkniveau, richting Social Work, SPV, Psychologie, of een vergelijkbare opleiding.

·         Je hebt kennis van de Wmo en/of aanpalende wetgeving, evenals werkervaring met vraagverhelderingsgesprekken en indicatiestelling.

·         Bij voorkeur heb je ervaring met beschermd wonen en/of de doelgroep, of heb je affiniteit met beschermd wonen en de doelgroep.

·         Je hebt kennis en affiniteit met complexe en multi-problem casuïstiek. Je hebt een uitstekende luister-, spreek- en schrijfvaardigheid, je bent communicatief en sociaal vaardig.

·         Je staat open voor het ontvangen en geven van feedback om de kwaliteit van de indicatiestelling hoog te houden.

·         Je bent in staat om adequaat samen te werken met verschillende spelers in het werkveld.

·         Je hebt een “aanpak mentaliteit” en hebt een flexibele maar stevige persoonlijkheid, dat wil zeggen dat je snel kan schakelen in situaties en zelfverzekerd bent in gesprekken over de inhoud.

·         Je hebt een gedegen kennis van de sociale Kaart en GWS4all/Suite is een pré.

·         Je bent daarnaast resultaatgericht, proactief en samenwerkingsgericht.

·         Je bent in staat om kritisch te kijken naar de taken en werkzaamheden en middels continu verbeteren bij te dragen aan het verhogen van kwaliteit en efficiëntie in het werk.

Wat we bieden

·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4008,= (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Momenteel vinden wijzigingen plaats in de wijze waarop we werken. Dit betekent dat veranderingen in de werkzaamheden aan de orde kunnen zijn. De arbeidsovereenkomst is dan ook in eerste instantie voor de duur van één jaar.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met Evelien van Wijngaarden (t. 06-36445428) of Darshna Dharampal (t. 0181-696164), klantmanagers beschermd wonen

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 20 augustus. Het selectiegesprek vindt plaats op dinsdag 25 augustus, het arbeidsvoorwaardengesprek op donderdag 27 augustus.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.