Klantmanager Poort (1 jaar - 36 uur)

Ben jij de creatieve, ervaren inspirator voor onze inwoners, kun je goed samenwerken en snel schakelen dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega voor ons team Poort & Taal in de functie van Klantmanager Poort.

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 6 augustus.

Wat je gaat doen

Als klantmanager ben je onderdeel van het Team Poort en voer je intakegesprekken in het kader van de Participatiewet. Je krijgt een eigen caseload, waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor het beheer, de afhandelingstermijn en het informeren van de klant over de procedure en criteria.

Je bent verantwoordelijk voor een rechtmatige afhandeling van aanvragen levensonderhoud, waarna je rapportages en beschikkingen opstelt. Je informeer de klant tevens over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen. Als arbeidsparticipatie mogelijk is dan schakel je met de werkadviseur. Hiernaast signaleer je hulpvragen en verwijs je door indien er bijvoorbeeld sprake is van schulden of taalachterstand. In het kader van de brede intake plan je indien noodzakelijk huisbezoeken waarbij je zowel oog hebt voor sociale aspecten en schrijnende situaties, maar ook voor fraudesituaties waarbij je adequaat samenwerkt met een collega handhaving. Onze werkwijze en dienstverlening worden continu geoptimaliseerd, o.a. door verbreding van ons ondersteuningsaanbod. We kijken samen met de werkzoekende naar wat mogelijk is en we zijn gericht op het bieden van maatwerk.

Deze functie is tijdelijk van aard en wordt om die reden voor een jaar uitgezet.

Over jou

·         Je beschikt over de juiste arbeidsethos, je bent proactief en je bezit een samenwerkingsgerichte houding;

·         Je hebt inhoudelijke kennis van de Participatiewet en IOAW;

·         Je hebt aantoonbare werkervaring in dit vakgebied;

·         Je beschikt over HBO werk- en denkniveau met sociaal juridische kennis;

·         Kennis van de applicaties GWS4all/Suite/Corsa/Q-matic/Suwinet is een pré;

·         Je hebt humor, je kunt in teamverband werken, je bent hulpvaardig, integer en collegiaal;

·         Je kunt omgaan met agressie en je bent stressbestendig;

·         Je hebt een sociale, standvastige, resultaatgerichte doch fraude-alerte instelling;

·         In deze bijzondere periode werken wij voornamelijk thuis, je bent dus flexibel en proactief.

Wat we bieden

 ·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 3.805,-- (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Lijkt deze vacature je leuk? Reageer dan voor 6 augustus a.s.!

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Anne de Jong, Teamleider Poort & Taal

14 0181

 ae.dejong@nissewaard.nl

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.