Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein (32 uur en 28 uur)

Voor het team administratie en kwaliteitsbewaking van de eenheid Maatschappelijke Ontwikkeling zoeken wij, voor de duur van twee jaar, twee enthousiaste, procesmatige en verbindende
collega’s

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 14 juli 2020.

Wat je gaat doen

Als kwaliteitsmedewerker sociaal domein draag je bij aan het continu verbeteren van de dienstverlening. Je stelt je steeds de vraag hoe het beter kan. Je bent een onderzoeker die verbindt door het implementeren van heldere en doelmatige werkprocessen. Je hebt visie hoe de bedrijfsvoering het meest efficiënt georganiseerd kan worden en je bezit de kwaliteit om medewerkers te verbinden en te coachen naar een hoger niveau.

De werkzaamheden zien er als volgt uit:

  • Je bewaakt de kwaliteit van onze dienstverlening binnen het sociaal domein breed en bent specialist op het gebied van de Wmo en Jeugdwet. Dit betekent dat:

    • je kwaliteitscontroles en interne audits uitvoert en hierover rapportages opstelt.

    • je de kwaliteitsnormen bewaakt zoals de servicenormen, doorlooptijden, wachttijden etc.

  • Je signaleert kwaliteitsverbeteringen binnen werkprocessen, procedures en informatievoorziening en geeft hierover advies en je bewaakt, samen met je collega's, of de verbeteringen worden doorgevoerd. In sommige gevallen voer je ook zelf verbeteringen door.

  • Je bewaakt de werkvoorraad van het team en je coacht medewerkers die de gestelde targets niet halen.

  • Je levert input voor beleidsvorming en -wijzigingen en draagt actief bij aan de continu verbetercyclus (Lean).

  • Je analyseert data op het gebied van productaantallen, werkprocessen, klantstromen, kwaliteit etcetera om een verbetering van de klantbeleving te realiseren.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding en je hebt ruime ervaring binnen het sociaal domein.

  • Je hebt affiniteit met datagestuurd werken en je bent bij voorkeur in het bezit van een Lean Green Belt certificaat of je bent bereid om deze te halen.

  • Je bent analytisch, secuur en in staat om je bevindingen helder te rapporteren en te delen.

  • Je bent vernieuwend en je weet mensen enthousiast te maken.

  • Je pakt uitdagingen het liefst integraal aan en je weet hierbij de juiste personen te betrekken (zowel binnen als buiten de organisatie).

  • Je bent goed in plannen en organiseren.

  • Je bent integer, besluitvaardig, flexibel en je hebt een goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne.

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.450,- (schaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

  • Het betreft twee tijdelijke functies, voor de duur van twee jaar.

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

  • Een goede werksfeer met leuke collega's.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met Joyce van Dienst, teamleider Zorg, e-mail: j.vandienst@nissewaard.nl.

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit vóór 14 juli 2020.

Wij zijn benieuwd naar de reden van jouw interesse, je kennis en ervaring. We maken graag nader kennis met je in een persoonlijk gesprek. De selectie vindt plaats op basis van je CV en sollicitatiebrief.

Een assessment, het maken van een casus en opvragen van referenties kunnen deel
uitmaken van het sollicitatieproces.

Vanwege de uitbraak van het coronavirus Covid-19 volgen wij de richtlijnen van RIVM en de Rijksoverheid.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.