Regisseurs Triage en Verkennend onderzoek Wet verplichte GGZ (24-36 uur)

Per 1 januari 2020 gaan gemeenten de Nieuwe Wet Verplichte GGZ uitvoeren. Burgers kunnen vanaf 1 januari 2020 bij het college van B&W een melding doen als zij denken dat een persoon verplicht GGZ-ondersteuning nodig heeft. De gemeente doet dan verkennend onderzoek, wat kan leiden tot een voorbereiding van een aanvraag bij de officier van justitie voor verplichte zorg.

In dat kader zijn we op zoek naar twee Regisseurs Triage en Verkennend onderzoek Wet verplichte GGZ (24-36 uur).

Interesse? Solliciteer dan vóór 12 december. De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 16 december 2019.

Wat ga je doen?

  • Je voert verkennend onderzoek (VO) uit, wat als doel heeft vast te stellen of er een noodzaak is tot verplicht GGZ: bij de triage wordt bepaald op basis van de inhoud of de melding wordt doorgezet als melding in het kader van de WVGGZ;

  • Je beoordeelt een drietal kernvragen: - Is er vermoedelijk sprake van ernstig nadeel? - Ligt aan het gedrag vermoedelijk een psychische stoornis ten grondslag? - Is er een noodzaak tot verplichte zorg?

  • Je gaat in gesprek met de gemelde en zijn/haar sociale netwerk en eventueel betrokken hulpverleners: dit kan zijn door bijv. een huisbezoek of door telefonisch contact met betrokkenen;

  • Je verwerkt alle informatie in de aanvraag voor de Officier van Justitie voor een aanvraag tot verplichte GGZ.

            Over jou

            • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding in de gezondheidszorg, bij voorkeur SPV of GGZ verpleegkundig specialist, of je bezit vergelijkbare deskundigheid door opleiding en werkervaring;

            • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in een voor de functie relevant werkveld, zoals verslavingszorg of psychiatrie;

            • Je kent het OGGZ werkveld en de sociale kaart van Nissewaard en omgeving;

            • Je hebt kennis van de nieuwe Wet Verplichte GGZ en de Wet Maatschappelijke Ondersteuning;

            • Je beschikt over uitgebreide kennis van en ervaring met de doelgroep en bemoeizorg;

            • Je bent in staat een proactieve en verbindende regierol te vervullen naar de ketenpartners en eigen organisatie;

            • Je hebt een stevige persoonlijkheid die veel overtuigingskracht en doorzettingskracht heeft om te schakelen en te realiseren wat het beste is voor de cliënten.

                            Wat we bieden

                            • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.406,-- (schaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

                            • Je krijgt een tijdelijke aanstelling van een jaar, met uitzicht op verlenging van nog een jaar. Na deze periode is nieuwe Wet Inburgering van kracht: in de tussentijd wordt duidelijk wat dit betekent voor deze functie na deze periode.

                            • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

                            • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

                            Vragen?

                            Heb je vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Nick Tameris, telefoon (0181) 69 63 47.

                            De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.