Senior Beleidsmedewerker Sociaal Domein (32 uur)

Ga jij met ons en onze partners de uitdaging aan om het Sociaal Domein in Nissewaard vorm en inhoud te geven?

Wij zoeken een Senior Beleidsmedewerker Sociaal Domein (32 uur).

Interesse in deze vacature? Reageer dan voor 9 september 2019.

Wat je gaat doen

Je takenpakket is flexibel van inhoud, en afhankelijk van de opgaven, ontwikkelingen en je talenten/affiniteiten. In ieder geval ga je het volgende doen:

  • Je werkzaamheden bestaan onder meer uit het initiëren, voorbereiden, vormgeven, uitdragen en het creëren van draagvlak voor visie en het beleid;

  • Je bent breed inzetbaar binnen het sociaal domein, maar je focus ligt op de taken die Nissewaard als Centrumgemeente uitoefent;

  • Je adviseert je portefeuillehouders, je stelt collegeadviezen en beleidsnota’s op en je beheert een aantal financiële budgetten;

  • Je signaleert ontwikkelingen en trends, en bestudeert nieuwe en in ontwikkeling zijnde wet- en regelgeving;

  • Je participeert namens de gemeente, met een grote mate van zelfstandigheid, in diverse netwerken/overleggen en onderhoudt een nauwe samenwerking met in- en externe partners;

  • Je denkt buiten jouw werkgebied om mee met collega’s (en zij met jou) over diverse beleidsmatige vraagstukken.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde academische of Hbo-opleiding, je beschikt over goede kennis van financiën en je hebt ruime ervaring binnen het sociaal domein. Kennis van de Wlz is een pré, evenals kennis van Veilig Thuis, beschermd wonen en de maatschappelijke opvang. Ook heb je ervaring met inkoopprocessen;

  • Je bent energiek, vernieuwend en een verbinder die mensen enthousiast weet te maken;

  • Je kunt helder verwoorden (ook op papier) wat jouw doelen zijn, en je gaat daarbij voor resultaat: visie, zowel op het proces als op inhoud is van belang voor een goede uitoefening van de functie;

  • Je pakt als teamspeler het liefst uitdagingen integraal aan, en je weet hierbij haarfijn de juiste personen te betrekken (zowel binnen als buiten de gemeente);

  • Je kunt goed plannen en organiseren, en beschikt over een gezonde dosis lef;

  • Je hebt ervaring met het voeren van gesprekken met inwoners en (keten)partners;

  • Je bent besluitvaardig, stressbestendig, flexibel en je hebt ondernemingszin en een goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne;

  • Je bent integer en goed in het opbouwen en onderhouden van relaties.

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.859,- (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met Carin den Heijer via telefoonnummer (0181) 69 69 48, of met Kim Plugge via telefoonnummer (0181) 69 55 37.

Als we je uitnodigen voor een gesprek, horen we tijdens dit gesprek graag jouw verhaal en een pitch waarom jij denkt dat de functie jou op het lijf is geschreven. De pitch is vormvrij, we laten ons verrassen!

De eerste gesprekken vinden plaats vanaf 10 september 2019.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.