Senior inkoopadviseur (36 uur)

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten levert, proactief en creatief is bij het realiseren van maatschappelijke uitdagingen. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. Het afgelopen jaar hebben we hier flinke stappen in gezet. Naast een nieuwe organisatiestructuur is ook de rol voor de medewerker sterk veranderd. Meer regie en zeggenschap over de wijze waarop jij je werk invult.

Binnen het team advies dienstverlening, zoeken wij een aanbestedingsexpert! Zie jij de uitdaging in het zelfstandig doen van gemeente-overstijgende aanbestedingen in multifunctionele teams? Ben jij iemand, die graag naar nieuwe wegen zoekt om het organisatiedoel te bereiken en ben jij iemand die altijd op zoek is naar verbeteringen? Dan vragen wij jou om te reageren op deze vacature.

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 21 juni.

Wat je gaat doen

Als senior inkoopadviseur treed je op als projectleider en adviseur bij diverse inkoopprojecten en (complexe) Europese aanbestedingen. In samenwerking met managers en teamleiders zorg je dat met jouw inkoopadvisering zaken doel- en rechtmatig ingekocht worden. Je zorgt voor de strategische en tactische advisering en levert, gevraagd en ongevraagd, advies aan het management betreffende de uitvoering van het inkoopbeleid. Daarnaast ontwikkel je op tactisch en strategisch niveau inkoopstrategieën, verzorg je correspondentie, inkoopanalyses, inkooprapportages en stel je aanbestedingsstukken op. Als senior inkoopadviseur kom je veel bij de interne klant en help je bij het ontwikkelen en implementeren van het inkoopbeleid, tools en hulpmiddelen. Je draagt zorg voor het aanleveren van informatie voor het inkoopactieplan. Sporadisch treed je op als vertegenwoordiger van de gemeente bij juridische conflicten aangaande inkopen en aanbesteden. Bij gemeente-overstijgende inkoopprojecten ben je vertegenwoordiger van de gemeente en participeer je in multifunctionele overleggen. Tevens ben je in staat om met jouw kennis en ervaring een coach te zijn voor je inkoopcollega’s en anderen binnen de gemeente.

Over jou

Om in aanmerking te komen voor deze functie dien je aan de volgende eisen te voldoen:

•             Je bent in het bezit van een afgeronde HBO-opleiding aangevuld met NEVI 1 en 2 of gelijkwaardig.

•             Je hebt minimaal 5 jaar inkoopervaring bij voorkeur bij de overheid en hebt ervaring met het zelfstandig uitvoeren van complexe Europese aanbestedingen.

•             Je hebt kennis van bestuurlijke aangelegenheden, het gemeentelijke takenpakket en de Europese en landelijke ontwikkelingen op het inkoopterrein.

•             Je bent goed op de hoogte van juridische aspecten van het vak inkoop.

Je bent een goede gesprekspartner en weet een boodschap helder en duidelijk over te brengen. Luisteren en doorvragen doe je van nature om de klantbehoefte te vinden. Je bent in staat om binnen wetgeving, ruimte te zoeken om de organisatie te helpen haar doelstellingen te realiseren. Samen zoeken naar de beste oplossingen en hiervoor draagvlak creëren zit in je bloed. Je kunt goed met weerstand omgaan, je bent een goede onderhandelaar en in staat om tegengestelde belangen te overbruggen.

Wat we bieden

·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 5.169,- (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

·         Afhankelijk van jouw kennis en ervaring is een arbeidsmarkttoelage bespreekbaar.

·         Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s met een actieve personeelsvereniging.

·         Budget om thuis je werkplek in te richten

·         Laptop

·         Fit & vitaal regeling

Nissewaard Leert!

Wij willen als organisatie dat onze medewerkers in staat zijn zichzelf constant aan te passen aan de huidige ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee een vanzelfsprekendheid binnen de gemeente Nissewaard. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Sandra Meijer, teamleider team Advies Dienstverlening, telefoonnummer: 06-51081351,

email: sg.meijer@nissewaard.nl of

Karin van Kranenburg, senior inkoopadviseur, telefoonnummer 06-36379037, email: k.vankranenburg@nissewaard.nl

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 21 juni a.s.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.