Senior Medewerker Burgerzaken (20 uur)

Ons team is vol in ontwikkeling! We zijn goed op weg om de ontwikkelingen die op ons afkomen, zoals digitalisering en veranderingen in producten, op een goede manier vorm te geven. We zien dit al een tijd aankomen en gaan daar dan ook zorgvuldig mee om. Dit betekent wel een periode van ontdekken en functies anders inrichten om dit mogelijk te maken.

Dit natuurlijk allemaal om onze inwoners snel, deskundig en met plezier te helpen. Het gezamenlijk verbeteren van onze dienstverlening en het denken in mogelijkheden zijn daarom bij ons belangrijke kernwaarden. Klantgerichtheid staat voorop en dat draagt ons team altijd uit. Het team bestaat uit 25 medewerkers.

Om de gestelde doelen van het team te halen werk je samen met een aantal collega’s. Iedere medewerker is in staat de algemene taken uit te voeren en voor een meer specialistische taak is er voldoende vervanging om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen. We zijn toe aan iemand die mogelijke verbeteringen in de dienstverlening signaleert. Ook geldt dit voor werkprocessen als je ontdekt dat deze slimmer ingericht kunnen worden.

Interesse? Solliciteer dan voor 1 maart. De eerste gesprekken vinden plaats in week 11 en 12.

Wat ga je doen

  • Je houdt de BRP up to date en verwerkt de berichten via het GBA-netwerk alsmede de terugmeldingen;
  • Je behandelt de telefonische contacten en de aanvragen aan de balie (en op termijn ook de identiteitsvaststelling in het kader van de eID);
  • Je vervult de rol van (hoofd)kassier;
  • Ten aanzien van de adresonderzoeken/huisbezoeken heb je de coördinatie van de dossiers voor wat betreft prioritering en voortgang;
  • Je legt huisbezoeken af in complexe situaties, zoals bijvoorbeeld bij verdenking van fraude;
  • Coaching on the job voor de Medewerker Burgerzaken hoort bij je taak evenals de begeleiding van nieuwe medewerkers en inhuurkrachten;
  • Je signaleert verbeteringen in het werk;
  • Je voert data-analyses uit op basis van de gegevens vanuit de risicoprofielen aangaande de BRP-mutaties;
  • Voor de Senior Kwaliteitsmedewerker bereid je het advies voor ten aanzien van het opleggen van een bestuurlijke boete;
  • Je ondersteunt de projectleider verkiezingen.
  • Je wordt benoemd als ambtenaar van de burgerlijke stand. Je maakt akten op en voltrekt op roosterbasis kosteloze huwelijken en geregistreerde partnerschappen

Over jou

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO niveau en bent in het bezit van een diploma MLO;
  • Je hebt de vereiste vakkennis van Burgerzaken en bent in het bezit van de certificaten van de onderstaande modules en opleidingen;

    • Vaardigheidsmodule dienstverlening;

    • Identiteit en identiteitsdocumenten M1A;

    • Module migratie;

    • Systematische gegevens verstrekking
    • Module Afstamming
    • Module Nationaliteit
    • Module Brondocumenten M1B
    • Personen- en familierecht;
    • Module adresonderzoek H3A, H3B en H9;
    • Awb Procesrecht
  • Je bent vaardig in het gebruik van Excel en Word;

  • Je beschikt over goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;

  • Je hebt het in je om collega’s aan te spreken op gemaakte afspraken / gedrag.

      Wat we bieden

      • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal €3.520,- (schaal 8) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur. Deze functie is voor 20 uur.

      • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

      • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

      Vragen over deze vacature?

      Neem dan contact op met:

      Pim de Jong (Teamcoördinator Klantcontact 2)

      Telefoon: (0181) 69 67 53

      pd.dejong@nissewaard.nl

      De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.