Senior Salarisadministrateur (2 x 20 / 22 uur per week)

Heb jij een brede en nauwkeurige blik gericht op salarisadministratie, controle en verbeterprocessen én vind je het leuk om jouw collega’s te coachen in hun rol? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De gesprekken vinden plaats vanaf 13 juni 2022.

Wat ga je doen

Onder het genot van een bak koffie of thee begin je de dagstart, waar je samen met je collega’s bespreekt wat er speelt binnen de organisatie. Je krijgt een hulpvraag van een collega van de personeels- en salarisadministratie over een ingewikkelde berekening en jullie plannen een afspraak in om deze samen door te nemen? Daarna ga je aan de slag met andere acties. 

Je bent – samen met jouw collega senior salarisadministrateur - verantwoordelijk voor de interne en externe controle van salarissen voor de ongeveer 800 medewerkers van de gemeente Nissewaard. Je bent vraagbraak voor complexe salarismutaties, je monitort de organisatie brede salarislasten en inhuurkosten ten behoeve van Jaarwerk- en Begroting, je onderhoudt contacten met o.a. de accountant, Belastingdienst en Pensioenfondsen en je treedt in voorkomende vraagstukken op als projectleider. Daarnaast draag je zorg voor de financiële verantwoording en de aansluiting op financiële administratie, je zorgt voor de data-analyse ten behoeve van de datasturing van P&O instrumenten en je houdt toezicht op de planning, kwaliteit en kwantiteit van het eigen werk en de administratieve werkzaamheden.

Je stimuleert pro-activiteit en je vervult een voortrekkersrol op de afdeling. Je levert een bijdrage aan het optimaliseren van de werkprocessen en draagt hiermee bij aan continue verbeteren.

Over jou

Je werkt graag in een open en dienstverlenende cultuur. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden en handelt proactief naar vernieuwing en verbetering in je werk.

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, bent in het bezit van een afgeronde PDL of VPS opleiding;
  • Je hebt relevante ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring met ADP Workforce is een pre;
  • De actuele wet- en regelgeving (omtrent salarissen, afdrachten en subsidies) kent geen geheimen voor jou en weet je te vertalen naar de praktijk;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, een probleemoplossend vermogen, en je bent gericht op kwaliteit en resultaten.

Over ons

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten en producten levert, proactief en creatief is, maar we zijn er nog niet.

Wij zijn #TeamNW en willen dat onze medewerkers zichzelf constant aanpassen aan de ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee vanzelfsprekend voor ons. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt  maximaal € 4.208,- bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Sandra Meijer, teamleider team Advies Dienstverlening
Telefoonnummer: 06-51081351
E-mail: sg.meijer@nissewaard.nl

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.