Strategisch Adviseur Veiligheid (36 uur)

Is strategie, het leggen van verbindingen, vernieuwing en veiligheid jouw passie en wil jij samen met ons werken aan een veilige Gemeente Nissewaard? Dan komen we graag met je in contact!

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 1 november 2020.

Wat je gaat doen

Als Strategisch adviseur maak je deel uit van het zelf organiserend team Openbare Orde en Veiligheid (OOV). Je bent het eerste aanspreekpunt voor de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid. Als Strategisch adviseur ben je verantwoordelijk voor de integrale advisering van ons veiligheidsbeleid op eenheids-concern en bestuurlijk niveau. Je denkt mee over de strategische opgaven vanuit het veiligheidsaspect en vormt een verbindende schakel met in- en externe partners.

Spreekt dit je aan en voel je je thuis in het politiek/bestuurlijke speelveld? Kom dan een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheidsaanpak van de gemeente Nissewaard.

Wat je gaat doen

Het team OOV van de gemeente Nissewaard is een zelf organiserend team binnen de eenheid Ruimtelijk Beheer (RB). Je draagt bij aan het vormgeven van het zelf organiserend team samen met het team en de eenheidsmanager.

Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:

-          Je bent op het terrein van Openbare Orde en Veiligheid de eerste adviseur van de burgemeester en het college van B&W;

-          Het optreden als strategisch adviseur in het veiligheidsdomein van de gemeente in relatie tot de externe omgeving;

-          uitbouw en opzet van verbindingen naar de organisatie m.b.t. integrale uitvoering van taken en dienstverlening op het gebied van veiligheid in relatie tot uitvoeringstaken binnen het fysieke en sociale domein;

-          je bewaakt verschillende veiligheidsvraagstukken op strategisch procesniveau met externe partijen en het team Openbare Orde & Veiligheid binnen de gemeentelijke organisatie;

-          Het onderhouden van relaties zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie;

-          Het ontwikkelen van het integraal veiligheidsbeleid en het meerjarenplan van het team;

-          Doorontwikkeling van het zelf organiserend team en bewaken van integraliteit en samenwerking

-          Resultaatgericht sturen en het aanbrengen van samenhang binnen projecten en programma’s in het gemeentelijke veiligheidsdomein.

Over jou

·         Je hebt WO werk- en denkniveau. Bij voorkeur in de richting integrale veiligheid, criminologie of bestuursrecht;

·         Je hebt aantoonbare ervaring in het adviseren van de burgemeester in zijn bevoegdheden;

·         Je bent een netwerker en een gesprekspartner op niveau met een solide basis van vakinhoudelijke kennis en expertise binnen het werkveld;

·         Je hebt zeer ruime ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en hebt inzicht in politiek-bestuurlijke en organisatorische verhoudingen en besluitvormingsprocessen;

·         Je hebt een duidelijke strategische koers, visie en overzicht;

·         Je bent resultaatgericht, werkt graag vanuit doelstellingen en prioriteiten en stuurt gericht op de realisatie daarvan;

·         Je bent goed in staat om de belangen van verschillende stakeholders tegen elkaar af te wegen en stemt je keuzes, aanpak en gedrag hierop af. Je hebt ervaring in het omgaan met conflicterende belangen;

·         Je herkent jezelf goed in de volgende competenties: Verbindend, communicatief sterk, vernieuwend, overtuigend, kritisch, pro-actief en betrokken en samenwerken.

Wat we bieden

-          Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 5.872,- (schaal 12, oktober 2020) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.

-          Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% dat je flexibel voor secondaire arbeidsvoorwaarden kan inzetten (verlof, opleidingen, uitbetaling).

-          Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.

-          Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met: dhr. F.H. Hartog, Manager Eenheid Ruimtelijk Beheer.

Telefoon: 06-4119 2489

 Email: fh.hartog@nissewaard.nl

Interesse in deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit voor 1 november 2020.

Vanwege Corona kunnen de gesprekken deels digitaal plaatsvinden. Bij uitnodiging word je verder geïnformeerd. De 1e gesprekronde is gepland vanaf 9 november. We streven naar een afronding voor 25 november a.s.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.