Verzuim-P&O adviseur (36 uur)

Voorne-Putten Werkt BV is het leer-en ontwikkelbedrijf van Voorne Putten en het havengebied voor mensen met een afstand op de arbeidsmarkt. Door training en begeleiding, werken bij werkgeversorganisaties en door bemiddeling via het Werkgeversservicepunt, ondersteunt en stimuleert Voorne Putten Werkt BV inwoners op weg naar de arbeidsmarkt. Bovendien biedt Voorne Putten Werkt BV volwaardig werk aan mensen met een arbeidshandicap. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega voor ons team Bedrijfsvoering van Voorne-Putten Werkt BV in Spijkenisse.

Interesse in deze vacature? Solliciteer dan voor 1 november.

Wat je gaat doen

Wij zijn op zoek naar een ervaren, enthousiaste Verzuim-P&O adviseur met aantoonbare werkervaring op het gebied van verzuimmanagement en duurzame inzetbaarheid. De focus ligt op werknemers werkzaam via de Wet Sociale Werkvoorziening/Nieuw Beschut.

Wat je gaat doen?  

·         Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en mede uitvoering geven aan het verzuim- en inzetbaarheidsbeleid voor de doelgroep Wsw en Nieuw Beschut;

·         Je hebt een adviserende, begeleidende en faciliterende rol richting MT, leidinggevende (evt. OR en Arbo commissie) over de uitvoering van het totale verzuimbeleid;

·         Je zorgt voor borging van tijdige, volledige en correcte verplichte verslaglegging van alle (langdurige) verzuimdossiers in het kader van Wet Verbetering Poortwachter;

·         Je zorgt voor rapportages aan MT en middenkader omtrent de voortgang van (preventief) verzuim;

·         Je coacht en begeleidt leidinggevenden in het voeren van (frequent) verzuimgesprekken;

·         Je geeft voorlichting omtrent verzuim en preventie;

·         Je onderhoudt contacten met externe partijen (bedrijfsarts, verzuimcoach, arbeidsdeskundige, UWV, bewindvoerder, etc.);

·         Je bent aanspreekpunt voor medewerkers, leidinggevenden, bedrijfsarts, UWV, verzorgenden van medewerkers, maatschappelijk werk en andere belanghebbenden aangaande (verzuim) casuïstiek;

·         Je verricht administratieve werkzaamheden, zoals maandelijkse personeelsmutaties, vastlegging gespreksnotities, correspondentie naar medewerkers;

·         Je zorgt voor toepassing van cao Wsw en wet- en regelgeving;

·         Je verricht overige voorkomende werkzaamheden binnen het totale personeelsbeleid, zoals aanstellingen, ontwikkeling, arbeidsvoorwaarden en ontslag.

Over jou

·         Je hebt een afgeronde HBO-opleiding richting HRM en minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie;

·         Je hebt actuele kennis van relevante wet- en regelgeving, met name op het gebied van Wet Verbetering Poortwachter en WIA/WAO/Wajong;

·         Je beheerst de Nederlandse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk en hebt daarnaast goede kennis van MS Office. Kennis van de registratiesystemen Compas en Synergy is een pré;

·         Je werkt graag met mensen en hebt affiniteit of interesse voor de doelgroepen Wsw en Nieuw Beschut, en hebt empathie voor de mensen waar je mee gaat werken;

·         Je bent goed in  het creëren van draagvlak en je gedraagt je professioneel en integer;

·         Je bent resultaatgericht en goed in het aanbrengen van structuur in je werkzaamheden, maar dit staat jouw aanpassingsvermogen en flexibiliteit niet in de weg;

·         Je bent een teamspeler die op eigen benen kan staan, toegankelijk en transparant is, en tot slot ook assertief en betrokken is.

Wat we bieden

·         Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 4.048,- (schaal 9) per maand bij een volledige werkweek van 36 uur;

·         Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en);

·         Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat

·         Een goede werksfeer met leuke collega’s;

·         Mede door de Covid19 maatregelen kun je ook gevraagd worden zoveel mogelijk thuis te werken.

Vragen over deze vacature?

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton. Doe dit vóór 1 november.

We maken graag nader kennis met je in een persoonlijk gesprek. De selectie vindt plaats op basis van jouw  motivatie, interesse en CV.  Als we je uitnodigen voor een gesprek, horen we tijdens dit gesprek graag jouw verhaal en een pitch waarom jij denkt dat deze functie op jouw lijf geschreven is. 

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.