Werkadviseur Arbeidsgehandicapten (32-36 uur)

Ben jij onze nieuwe gemotiveerde collega voor #teamNW? Een creatieve, ervaren inspirator voor onze bewoners, kun je goed samenwerken en snel schakelen?

De Eenheid Werk, Inkomen & Identiteit (WI&I) is grotendeels gericht op de kwetsbare werkzoekende inwoner van Nissewaard. Typerend voor de Eenheid is de grote diversiteit aan werkzaamheden, maar dat de taken deels wettelijk zijn vastgelegd.

Het team Ontwikkeling Werkt zet in op het beheersbaar maken of het oplossen van problemen en activering van de werkzoekende, waarbij het niet hebben van een baan vaak gepaard gaat met problemen of knelpunten op andere leefgebieden. Ons doel is om deze problemen beheersbaar te maken voor de klant zodat hij eventueel in staat is om eerst stapjes te maken middels leerlijnen, garantiebanen, vrijwilligerswerk of WEP zodat zij mogelijk uitkomen bij een passende werkplek.

We werken met een plan van aanpak om samen met werkzoekende te kijken naar zijn mogelijkheden. Wij bieden maatwerk voor en met de werkzoekende. Hiervoor gebruiken we het principe +1: ongeacht waar de werkzoekende staat helpen wij vanuit de Eenheid de werkzoekende 1 stap verder. Belangrijke kernwaarden hierbij zijn professionaliteit, mensgerichtheid, empathisch vermogen en resultaatgerichtheid. Herken jij je hierin? Solliciteer dan op deze functie.

Wat ga je doen

  • Je beheert een eigen caseload volgens het principe Instroom Doorstroom Uitstroom;
  • Je spreekt werkzoekenden en bekijkt gezamenlijk de mogelijkheden tot een +1;
  • Je spreekt nieuwe instroom en brengt in kaart wat er eerst nodig is om het vinden van werk ook mogelijk te kunnen maken
  • Je begeleidt de werkzoekenden op traject en fungeert als eerste aanspreekpunt;
  • Je beoordeelt samen met de werkzoekenden of een volgende stap op weg naar werk mogelijk is;
  • Je legt de voortgang vast in rapportages en in ons administratieve systeem (suite en e suite);
  • Je werkt samen met klantmanagers Inkomen, trainers en handhavers.

Over jou

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, met kennis en ervaring binnen het vakgebied;
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het werkterrein en je kunt het toepassen c.q. vertalen hiervan;
  • Je bent in staat om (langdurig) werkzoekenden naar de arbeidsmarkt toe te leiden;
  • Je kunt goed plannen en organiseren;
  • Je bent besluitvaardig, stressbestendig, prestatiegericht, flexibel en je hebt ondernemingszin;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep.

Over ons

Werken in Nissewaard betekent samenwerken in het beste van twee werelden: het stadse en het landelijke. In onze moderne organisatie met open cultuur krijg je de ruimte zelf je bijdrage te leveren om zo het verschil te maken voor Nissewaard. De inwoners, ondernemers en organisaties zijn onze drijfveer om van Nissewaard een mooiere plek te maken. We groeien naar een organisatie die leert, goede en snelle diensten en producten levert, proactief en creatief is, maar we zijn er nog niet.

Wij zijn #TeamNW en willen dat onze medewerkers zichzelf constant aanpassen aan de ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee vanzelfsprekend voor ons. Deze lerende organisatie maken we graag samen. En met ‘we’ bedoelen we samen met jou!

Wat we bieden

  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van je ervaring, kennis en talent en bedraagt maximaal € 4.208,- (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je naar eigen behoefte besteden aan extra inkomen, extra verlof of opleiding(en).
  • Je krijgt ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Wij hebben vertrouwen in jou en daarom is er ruimte voor flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot je inzet en resultaat.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact op met:

Jolanda Pols

telefoonnummer: 06-30302667

E-mail: j.pols@nissewaard.nl

De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.