Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand

De afdeling Stadswinkel is onderdeel van het cluster Bewonerszaken. De medewerkers van de afdeling zijn eerste aanspreekpunt voor burgers van Nissewaard. Inwoners van Nissewaard met klachten, vergunningsaanvragen, aanvragen voor rijbewijzen, paspoorten, andere verzoeken – bijvoorbeeld dat zij willen trouwen – kunnen daarvoor bij de frontoffice terecht. Klantgericht en efficiënt zorgen de medewerkers voor een snelle afhandeling van de geldende procedures.

Wij zijn op zoek naar versterking binnen onze afdeling om huwelijken en partnerschapregistraties te kunnen voltrekken. We zijn dus op zoek naar twee nieuwe collega’s in de functie van buitengewoon ambtenaar Burgerlijke Stand.

Heb je interesse in deze vacature? Solliciteer dan vóór maandag 25 juni 2018.

Taken

Als buitengewoon ambtenaar Burgerlijke Stand ben je degene die huwelijken voltrekt of partnerschappen registreert. Ruim voor de trouw- of registratiedatum breng je een bezoek aan het koppel dat je gaat trouwen of registreren. Je bekijkt wat hun wensen zijn en aan de hand daarvan bereid je het officiële gedeelte voor. Luchtig, serieus, persoonlijk, humoristisch, kort maar krachtig of zakelijk: je zorgt ervoor dat de ceremonie zo is als het paar zich heeft voorgesteld.

Wat vragen wij

Je bent representatief, enthousiast, serieus en welbespraakt en je beheerst de Nederlandse taal goed. Na een korte inwerkperiode word je bij de rechtbank te Rotterdam beëdigd als buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand. Daarna ga je zelfstandig aan de slag om stellen officieel aan elkaar te verbinden.

Je kunt flexibel met je tijd omgaan. De buitengewoon ambtenaar Burgerlijke Stand wordt door het bruidspaar uitgekozen op basis van een persoonlijk geschreven stukje/artikel met foto op de website. Het kan dus voorkomen dat je de ene week een paar keer wordt uitgekozen, en er zullen ook weken zijn waar je minder of niet wordt ingedeeld.

Wat bieden wij

Je ontvangt een bezoldiging in de vorm van een vergoeding per voltrokken huwelijk of geregistreerd partnerschap. Deze vergoeding bedraagt € 79,92 en is opgebouwd uit driemaal het uurloon behorende bij het schaal 8 periodiek 11 (CAR/UWO) inclusief toeslag vakantiegeld, eindejaarsuitkering en verlof.

Nissewaard Leert!

Wij willen als organisatie dat onze medewerkers in staat zijn zichzelf constant aan te passen aan de huidige ontwikkelingen in de samenleving. Leren is daarmee een vanzelfsprekendheid binnen de gemeente Nissewaard. Deze “lerende organisatie” maken we graag samen. En met 'we' bedoelen we samen met jou!

Meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sandra Loman-de Zeeuw, zij is te bereiken via telefoonnummer: (0181) 69 62 42.

Er is tijd en ruimte gereserveerd in de eerste week van juli voor het voeren van de eerste gesprekken.

Deze vacature is gelijktijdig opengesteld voor interne en externe kandidaten. De gemeente Nissewaard kent, bij gelijke geschiktheid, een voorrangsbeleid voor interne kandidaten.

Een pre-employment screening kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.