Paspoort of identiteitskaart laten bezorgen

Wil je een paspoort of identiteitskaart bij je thuis, op het werk of op een ander adres laten bezorgen? Dat kan. Geef dit tijdens de aanvraag door. Wij laten alleen bezorgen door het bedrijf Dynalogic, zodat dit op een veilige en betrouwbare manier wordt gedaan. Je kunt je document laten bezorgen op werkdagen tussen 08.00 en 22.00 uur en in het weekend tussen 08.00 en 18.00 uur.

Hoe werkt bezorgen?

Kies bij de aanvraag voor bezorgen

Geef tijdens de aanvraag aan ons door dat je het document wil laten bezorgen. Na de aanvraag ontvang je van Dynalogic een e-mail ter bevestiging.

Plan een bezorgafspraak

Wanneer jouw document klaar is voor bezorgen ontvang je van Dynalogic een e-mail. Hierin staat een link waarmee je een bezorgafspraak kunt maken. Na het maken van de afspraak ontvang je per e-mail een bevestiging.

Neem het document zelf in ontvangst

Op de dag van bezorging ontvangt je een e-mail. Hierin staat hoe laat de bezorger ongeveer komt en een link om de bezorging te volgen. Als jouw telefoonnummer bij ons bekend is, ontvang je een half uur tot een uur voor de bezorging per SMS de bezorgtijd. Ook de naam en een foto van de bezorger staan in de e-mail. Zo weet je zeker dat dit de juiste persoon is. 

De bezorger mag het document alleen geven aan de persoon voor wie het is. Daarom moet je het persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor kinderen. Je oude paspoort of identiteitskaart lever je in bij de bezorger, die deze ongeldig maakt. Als laatste teken je voor ontvangst.

Heb je de afspraak gemist? Dan ontvang je een e-mail en moet je een nieuwe afspraak inplannen. 

Wij kunnen een paspoort of identiteitskaart niet laten bezorgen als je:

  • een spoedaanvraag doet
  • paspoort of ID-kaart vermist is
  • een geldig visum in je paspoort hebt
  • verblijft op de Waddeneilanden
  • voor het eerst een paspoort of identiteitskaart aanvraagt

In deze gevallen moet je het persoonlijk bij ons ophalen in het stadhuis.

Heb je de afspraak gemist? Dan ontvang je een e-mail en moet je een nieuwe afspraak inplannen. 

Controleer bij ontvangst of jouw paspoort of identiteitskaart is beschadigd. Als je dit meteen doorgeeft aan de bezorger, wordt het document mee teruggenomen en wordt het gemeld bij de gemeente. Kom je er pas achter wanneer de bezorger al weg is? Stuur Dynalogic dan een e-mail via afspraak@dynasure.eu(Verwijst naar een e-mailadres). Geef aan wat er kapot is en stuur eventueel een foto mee. Zij melden het vervolgens bij de gemeente. Na het melden van de beschadiging wordt je op de hoogte gebracht over de vervolgstappen.