Adresonderzoek
Staat er op je adres iemand ingeschreven die er niet woont? Of krijg je post van vorige bewoners? Meld dit bij ons. Je kan alleen een adresonderzoek aanvragen als je zelf op het gegeven adres woont of de huiseigenaar bent. Gemeente Nissewaard bekijkt jouw melding en besluit mogelijk om een ‘adresonderzoek’ te starten. Daarbij controleren we of één of meerdere personen op een bepaald adres ingeschreven staan, en of die daar ook écht wonen.
Na het online melden krijg je een bevestiging van jouw melding. Wanneer we besluiten je melding te onderzoeken, krijg je na afloop een e-mail over het resultaat.
We streven ernaar om het adresonderzoek binnen twaalf weken af te ronden. Verschillende factoren hebben een rol in hoe snel het allemaal gaat. Zo hangt de voortgang af van de informatie die er beschikbaar is. Soms hebben we meer tijd nodig om een adresonderzoek af te ronden.
Woont een persoon inderdaad niet meer op het adres? Dan wordt diegene uitgeschreven. De melder krijgt na afloop van het onderzoek een e-mail over het resultaat.
Tijdens het adresonderzoek stellen andere overheidsorganisaties misschien wel vragen aan je over de persoon die volgens jou op je adres ingeschreven staat. Tegen deze organisaties kan je zeggen dat de persoon ‘in onderzoek staat’.
Je moet ingeschreven staan op het adres waar je daadwerkelijk woont. Sta je niet of verkeerd ingeschreven in de Basis Registratie Personen (BRP)? Dit heeft misschien gevolgen voor je recht op voorzieningen van de overheid. Denk aan: studiefinanciering, kinderbijslag, huurtoeslag, AOW- of WW-uitkering. Je schrijft je in bij de gemeente waar je woont. Doe je dit niet, kan je een boete krijgen.
Bel de afdeling Publiekszaken via 14 0181 als je een brief krijgt dat je adres ‘in onderzoek staat’. Je krijgt dan de kans door te geven waar je woont en waarom je niet op dat adres bent ingeschreven. Als je wel woont op het adres dat in onderzoek staat, vragen we je gelijk te reageren.