Klacht over de gemeente

Ben je niet tevreden over het werk van de gemeente of het gedrag van een ambtenaar? Geef je klacht aan ons door. We nemen je serieus en kijken wat er mis is gegaan. Geef je klacht online, telefonisch of per post aan ons door.

Inloggen met DigiD Geef klacht door (Verwijst naar een externe website)

Je kunt een klacht doorgeven als wij in jouw ogen iets verkeerds doen. Bijvoorbeeld als we niet naar je luisteren of je van het kastje naar de muur sturen. Als je vindt dat je te lang moet wachten op antwoord op jouw vraag of brief of als we niet voldoende het gesprek met je aangaan.

Benieuwd of jij een klacht kan doorgeven? In de folder klachtenregeling vind je een uitleg over waar je een klacht over kunt doen en waarover niet. Hierin zit ook een klachtenformulier die je per post kunt meesturen. We hebben een aparte klachtenprocedure aanbesteden voor als er iets niet goed gaat bij aanbestedingen.

Folder klachtenregeling (pdf, 299 KB)

Klacht over aanbesteding (pdf, 269 KB)

De volledige regeling lees je op overheid.nl(Verwijst naar een externe website).

Ben je niet tevreden over hoe wij met je klacht omgaan? In dat geval kun je terecht bij de Ombudspersoon Rotterdam - Rijnmond.

Ombudspersoon Rotterdam - Rijnmond

Batavierenstraat 15-35, 5e etage 3014 JH Rotterdam
Telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 16:00 uur via 0800-0802 (gratis)(Verwijst naar een telefoonnummer). Je kunt ook mailen naar info@orr.nl(Verwijst naar een e-mailadres) of gebruik maken van het online klachtenformulier(Verwijst naar een externe website).

Gratis spreekuren

Ombudspersoon Rotterdam-Rijnmond houdt gratis inloopspreekuren.

  • Dinsdagen van 9:00 tot 16:00 uur in het kantoor van ORR: Batavierenstraat 15-35, 5e etage, in het centrum van Rotterdam.
  • Woensdagen van 10:00 tot 16:00 uur in het andere kantoor van ORR in Rotterdam-Zuid: Strevelsweg 690 (tegenover winkelcentrum Zuidplein).

Gemeente Nissewaard is een van de aangesloten gemeenten, daarom kun je als inwoner langskomen op alle spreekuren.

Bij de Kinderombudspersoon kun je als kind en jongere terecht als je vastloopt bij de gemeente, jeugdhulp of op school. Hier wordt er naar je geluisterd, vragen beantwoord en klachten behandelt. De Kinderombudspersoon en het team zoeken samen met jou naar een oplossing.

De Kinderombudspersoon van Nissewaard is telefonisch te bereiken via 0800-0802(Verwijst naar een telefoonnummer) of per mail aan info@orr.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Kijk voor meer informatie op orr.nl(Verwijst naar een externe website).