Onze beloften voor een goede service

Iedere dag hebben inwoners contact met ons. We vinden het belangrijk om je zo goed mogelijk te helpen. Daarom doen we een aantal beloften voor een goede service. We doen altijd heel erg ons best om die beloften na te komen.

Bel je ons? We proberen direct antwoord te geven op je vraag. Hebben we niet gelijk een antwoord? Dan bellen we je binnen twee werkdagen terug.

Heb je een afspraak bij Publiekszaken in het stadhuis? Bijvoorbeeld om een paspoort of identiteitskaart aan te vragen? Je hoeft niet lang te wachten; binnen tien minuten ben je aan de beurt.

Vraag je ons iets via X(Verwijst naar een externe website), Facebook(Verwijst naar een externe website) of WhatsApp? Dan reageren we van maandag tot en met vrijdag binnen vier uur.

Stuur je ons een e-mail of een brief per post? Dan krijg je binnen vijf werkdagen een reactie van ons.

De openbare ruimte is een verzamelnaam voor alle plekken die we allemaal gebruiken: pleinen, wegen, sportvelden, gebouwen en parken. Als gemeente houden we deze plekken schoon en veilig. Als er iets niet in orde is, kun je een melding over de openbare ruimte doen.

Binnen tien werkdagen zoeken we een oplossing voor jouw melding. Soms hebben we hierbij een andere organisatie nodig. In dat geval duurt een oplossing langer, maar dit hoor je tussendoor van ons.

Heb je een klacht over de gemeente of een ambtenaar? Als je een klacht doet, krijg je zo snel mogelijk een bevestiging dat we die hebben ontvangen. Binnen zes weken zoeken we een oplossing voor je klacht. Als het langer gaat duren, informeren we je daarover.