Bezorgen

Wilt u zichzelf tijd en moeite besparen? Laat dan uw paspoort of identiteitskaart thuis of bijvoorbeeld op het werk bezorgen. U hoeft dan alleen voor de aanvraag  naar de gemeente te komen. Bezorgen kost € 4,00 per document en kan in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Nadat u bij de aanvraag heeft aangegeven dat u het paspoort of de ID-kaart wil laten bezorgen, ontvangt u van Dynasure een e-mailbevestiging. In deze e-mailbevestiging wordt aangegeven dat u heeft gekozen voor de optie (thuis)bezorgen. Zodra het paspoort of de ID-kaart gereed is en bezorgd kan worden, ontvangt u nog een e-mail met daarin de mogelijkheid om de bezorgafspraak in te plannen. Wanneer u geen e-mailadres heeft, dan neemt Dynasure telefonisch contact met u op om de bezorgafspraak samen met u in te plannen.

In de afspraakbevestigingse-mail staat binnen welke tijd u de Dynasure-bezorger kunt verwachten. Op de dag van bezorging ontvangt u nogmaals een e-mail, waarin een specifiek bezorgmoment in een tijdvak van 2 uur staat.  In de e-mail staat ook een Track & Trace link om de bezorger en uw pakket te volgen.  Ook kunt u de naam en een foto van uw bezorger vinden. 30 tot 60 minuten voordat de bezorger bij u arriveert, ontvangt u een SMS (mits uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend is) met de exacte aankomsttijd van de bezorger.

De bezorger stelt uw identiteit vast. Daarom moet u uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook kinderen) die een reisdocument hebben aangevraagd. Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Deze maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument. De bezorger neemt uw oude document mee. Wilt u uw oude paspoort of identiteitskaart houden, dan neemt de bezorger uw oude reisdocument in en maakt deze provisorisch onklaar. Het document wordt door Dynasure achteraf volledig onklaar gemaakt en binnen 3 werkdagen naar u opgestuurd.

U maakt zelf een afspraak voor een dagdeel tussen onderstaande tijdstippen:

Maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 - 22:00 uur
Zaterdag & zondag tussen 08:00 - 18:00 uur

Op de dag van bezorging ontvangt u een e-mail, waarin een specifiek bezorgmoment in een tijdvak van 2 uur staat. 30 tot 60 minuten voordat de bezorger bij u arriveert, ontvangt u een SMS (mits uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend is) met de exacte aankomsttijd van de bezorger.

Wij kunnen uw reisdocument niet bezorgen wanneer:

  • u gebruik maakt van de spoedprocedure
  • uw paspoort of identiteitskaart vermist is
  • u een geldig visum in uw paspoort heeft
  • u verblijft op de Waddeneilanden
  • u (nog) niet in het bezit bent van een (oud) reisdocument

In deze gevallen moet u uw nieuwe document persoonlijk ophalen bij de gemeente.

Wanneer u niet aanwezig was voor de bezorging van uw paspoort of ID-kaart, heeft de bezorger een kaart in uw brievenbus achtergelaten. Op deze kaart staat hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen (telefonisch of online). Tevens ontvangt u per e-mail de melding dat een bezorger is langs geweest. U kunt zelf makkelijk via MyDynasure online een bezorgafspraak inplannen.

Wanneer de bezorger nog aanwezig is en uw nieuwe paspoort of ID-kaart is beschadigd, meldt u dit dan aan de bezorger. De bezorger zal dan de procedure starten van beschadigd document, neemt het document mee en maakt er een melding van. U zult door Dynasure en/of de gemeente worden geïnformeerd over de vervolgstappen.

Wanneer de bezorger al is vertrokken, kunt u per e-mail (afspraak@dynasure.eu) een melding maken dat uw paspoort of ID-kaart is beschadigd. We vragen u aan te geven wat er exact beschadigd is, eventueel met  een foto. Dynasure zal dit afstemmen met de gemeente en u op de hoogte stellen van de verdere procedure.

Telefoonnummer: 0348-462 873    

E-mail: afspraak@dynasure.eu

Openingstijden: Maandag t/m Vrijdag: 09:00 uur tot 20:00 uur

                                Zaterdag: 09:00 uur tot 17:00 uur